Cílem modulu ve druhém ročníku je naučit studenty pracovat s měřicími přístroji elektro, použít vybrané metody měření elektrických veličin a zpracovávat protokoly o měření. Cílem modulu ve třetím ročníku je naučit studenty měřit základní neelektrické veličiny, pracovat s měřicím strojem, pochopit význam vibrační diagnostiky a prakticky jí používat.
Po absolvování modulu student:
- dokáže zvolit správné měřicí přístroje a metodu měření pro daný problém (elektrický i neelektrický);
- pracuje s měřícími přístroji;
- pracuje s osciloskopem;
- zná význam vibrodiagnostiky v systému údržby strojů;
- dovede měřit a posuzovat chvění strojů a zařízení;
- zpracovává protokol o měření.
Kreditů: 5
- Učitel: Miroslav Hospodářský
Cílem modulu je naučit studenty provozování nevýrobního a výrobního mechatronického systému. Příkladem nevýrobního systému bude teplovodní solární systém, jako výrobní systém bude probrán výukový PVS.
Po absolvování modulu student:
- má reálnou představu o provozování fototermického systému;
- dovede provozovat PVS.
Kreditů: 5
- Učitel: Miroslav Hospodářský
Cílem výuky je získání řady dovedností z oblasti průzkumu trhu, zpracování anket či správné cenové tvorby u nových výrobků a služeb. Pozornost je při výuce věnována i manažerským dovednostem. Prohlubují se dovednosti komunikace z pozice jak vedoucího pracovníka, tak i zaměstnance. V průběhu celé výuky je kladen důraz na celkový projev studenta a na rozvoj jeho schopnosti komunikovat. Modul je zařazen mezi vyučovací moduly tak, aby doplnil a ucelil vzdělání odborníků – techniků. Vychází se z předpokladu, že absolvent VOŠ daného oboru se v praxi uplatní jako vedoucí pracovník, a k tomu je nezbytné, aby se dokázal správně orientovat na trhu.
Po absolvování modulu student:
- dokáže popsat historii vývoje marketingu a managementu ve světě a u nás, zná hlavní osobnosti a nositele vývoje;
- ovládá základní pojmy používané v managementu a marketingu i jejich aplikaci do praxe;
- je schopen používat základní podnikatelské činnosti, ovládá obsah profese – manager a jeho úlohy v podnikání.
Kreditů: 3