Cílem modulu je seznámit studenty s vybranými představiteli mechatronických systémů: roboty, systémy elektrických pohonů, inteligentní budovou a výukovými stanicemi procesní automatizace. Předmětem výuky bude skladba systémů, jejich fungování a diagnostika případných závad, vše s využitím firemní dokumentace.

Po absolvování modulu student:

  1. analyzuje prvky systému;
  2. nastavuje, seřizuje, programuje chod systému;
  3. provozuje a diagnostikuje chod systému.

Zmíněným systémem přitom bude:

  • průmyslový robot;
  • systém elektrických pohonů a sevopohonů;
  • inteligentní budova;
  • pneumatické a hydraulické stanice procesní automatizace.

Kreditů: 6

Cílem modulu ve druhém ročníku je naučit studenty pracovat s měřicími přístroji elektro, použít vybrané metody měření elektrických veličin a zpracovávat protokoly o měření. Cílem modulu ve třetím ročníku je naučit studenty měřit základní neelektrické veličiny, pracovat s měřicím strojem, pochopit význam vibrační diagnostiky a prakticky jí používat.

Po absolvování modulu student:

  1. dokáže zvolit správné měřicí přístroje a metodu měření pro daný problém (elektrický i neelektrický);
  2. pracuje s měřícími přístroji;
  3. pracuje s osciloskopem;
  4. zná význam vibrodiagnostiky v systému údržby strojů;
  5. dovede měřit a posuzovat chvění strojů a zařízení;
  6. zpracovává protokol o měření.

Kreditů: 5

Cílem modulu je naučit studenty využívat možnosti osobních počítačů k zefektivnění výpočetních postupů s možností navrhnout vlastní aplikace pro řešení konkrétních úloh. V prvním ročníku je modul zaměřen na simulaci modelů reálných fyzikálních systémů a základy algoritmizace, ve druhém ročníku na programování a ve třetím na databázové systémy.

Po absolvování modulu student:
  1. umí formulovat a analyzovat problém;
  2. navrhuje řešení problému s použitím odpovídajících metod;
  3. umí pracovat s odbornou literaturou;
  4. aplikuje získané dovednosti v dalších modulech.

Kreditů: M:5, IRT:8, AvE:5

Cílem modulu je naučit studenty provozování nevýrobního a výrobního mechatronického systému. Příkladem nevýrobního systému bude teplovodní solární systém, jako výrobní systém bude probrán výukový PVS.

Po absolvování modulu student:

  1. má reálnou představu o provozování fototermického systému;
  2. dovede provozovat PVS.

Kreditů: 5

Cílem modulu je komunikovat v cizím jazyce o problémech odbornosti a všeobecných hovorových tématech. Student se orientuje se v kulturních, ekonomických a politických souvislostech anglicky hovořících zemí.

Po absolvování modulu student:
  1. umí se vyjadřovat o obecných tématech, dokáže odvozovat neznámý význam na základě kontextu;
  2. je schopen číst odborné texty a rozumí jim, dokáže vyhledat důležité informace;
  3. umí hovořit o svém oboru nebo zaměření

Kreditů: 2

Povinně volitelný

Cílem modulu je umožnit studentům vedle sedavé práce při studiu upevňovat své zdraví při sportovních hrách.

Po absolvování modulu student:
  1. Sportuje, aktivně dbá o své zdraví.

Kreditů: 1

Volitelný