Cílem modulu je seznámit studenty s vybranými představiteli mechatronických systémů: roboty, systémy elektrických pohonů, inteligentní budovou a výukovými stanicemi procesní automatizace. Předmětem výuky bude skladba systémů, jejich fungování a diagnostika případných závad, vše s využitím firemní dokumentace.
Po absolvování modulu student:
- analyzuje prvky systému;
- nastavuje, seřizuje, programuje chod systému;
- provozuje a diagnostikuje chod systému.
Zmíněným systémem přitom bude:
- průmyslový robot;
- systém elektrických pohonů a sevopohonů;
- inteligentní budova;
- pneumatické a hydraulické stanice procesní automatizace.
Kreditů: 6
- Učitel: Miroslav Hospodářský
Cílem modulu ve druhém ročníku je naučit studenty pracovat s měřicími přístroji elektro, použít vybrané metody měření elektrických veličin a zpracovávat protokoly o měření. Cílem modulu ve třetím ročníku je naučit studenty měřit základní neelektrické veličiny, pracovat s měřicím strojem, pochopit význam vibrační diagnostiky a prakticky jí používat.
Po absolvování modulu student:
- dokáže zvolit správné měřicí přístroje a metodu měření pro daný problém (elektrický i neelektrický);
- pracuje s měřícími přístroji;
- pracuje s osciloskopem;
- zná význam vibrodiagnostiky v systému údržby strojů;
- dovede měřit a posuzovat chvění strojů a zařízení;
- zpracovává protokol o měření.
Kreditů: 5
- Učitel: Miroslav Kubů
Cílem modulu je naučit studenty využívat možnosti osobních počítačů k zefektivnění výpočetních postupů s možností navrhnout vlastní aplikace pro řešení konkrétních úloh. V prvním ročníku je modul zaměřen na simulaci modelů reálných fyzikálních systémů a základy algoritmizace, ve druhém ročníku na programování a ve třetím na databázové systémy.
Po absolvování modulu student:
- umí formulovat a analyzovat problém;
- navrhuje řešení problému s použitím odpovídajících metod;
- umí pracovat s odbornou literaturou;
- aplikuje získané dovednosti v dalších modulech.
Kreditů: M:5, IRT:8, AvE:5
- Učitel: Luboš Řičica
Cílem modulu je naučit studenty provozování nevýrobního a výrobního mechatronického systému. Příkladem nevýrobního systému bude teplovodní solární systém, jako výrobní systém bude probrán výukový PVS.
Po absolvování modulu student:
- má reálnou představu o provozování fototermického systému;
- dovede provozovat PVS.
Kreditů: 5
- Učitel: Miroslav Hospodářský
Cílem modulu je komunikovat v cizím jazyce o problémech odbornosti a všeobecných hovorových tématech. Student se orientuje se v kulturních, ekonomických a politických souvislostech anglicky hovořících zemí.
Po absolvování modulu student:
- umí se vyjadřovat o obecných tématech, dokáže odvozovat neznámý význam na základě kontextu;
- je schopen číst odborné texty a rozumí jim, dokáže vyhledat důležité informace;
- umí hovořit o svém oboru nebo zaměření
Kreditů: 2
Povinně volitelný
- Učitel: Šárka Peterková
Cílem modulu je umožnit studentům vedle sedavé práce při studiu upevňovat své zdraví při sportovních hrách.
Po absolvování modulu student:
- Sportuje, aktivně dbá o své zdraví.
Kreditů: 1
Volitelný
- Učitel: Marie Blafková